למרות החלטת קבינט: בתוך שבוע, גופה שניה של מחבל מוחזרת למשפחתו

קובי פינקלר No Comments on למרות החלטת קבינט: בתוך שבוע, גופה שניה של מחבל מוחזרת למשפחתו

גופה שנייה של מחבל בתוך שבוע מוחזרת למשפחת לקבורה, למרות שלפני כשנה הוחלט בקבינט על מדיניות אי החזרת גופות. במערכת הביטחון מנסים להסביר כי מדובר בהחזרת גופות של קטינים שפעלו על רקע קשיים כלכליים. משפחות נפגעים יעתרו נגד

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפעם השנייה בתוך שבוע מחזיר צה"ל גופת מחבל לקבורה במשפחתו. במערכת הביטחון אומרים הבוקר (חמישי) ל'קול חי', שבקבינט לפני כשנה, עברה החלטה של שר הביטחון גנץ שמרחיבים את מדיניות אי החזרת גופות המחבלים ולא מחזירים ככלל גם גופות של מחבלים לא משויכים ארגונית פרט למקרים הומניטריים או חריגים.

אבל על רקע החזרת גופות המחבלים שכן מתרחשת כעת, מצאו כאן הסבר חדש. מטבע הדברים אומרים במערכת הביטחון (ולדעתי בצורה לא הגיונית) יש לא מעט מחבלים בפיגועי בודדים שהם קטינים, או אנשים שהלכו לבצע פיגוע בגלל קשיים כלכליים ועוד ובמקרה כזה אין ערך להחזקה של הגופה ומחזירים.

משפחות נפגעים ששמעו הבוקר את הדברים נדהמו וטוענים שיעתרו כנגד ההחזרות.

בישיבת הקבינט אז לפני שנה, גנץ עקץ בדיון את שרי הביטחון לשעבר, בנט וליברמן ואמר: "מאז שההחלטה על אי החזרת גופות מחבלי חמאס התקבלה ב-2015, לא תמיד זה נאכף באדיקות ואני רוצה יותר לאכוף את זה". ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בעמדת גנץ.

כזכור, בתקופת נפתלי בנט שכיהן כשר ביטחון, צה"ל הונחה לאסוף גופות מחבלים, זכורה תקרית הדחפור בגבול הרצועה שחטף את גופות מחבל חמאס, אז אמר בנט, "מכניסתי לתפקיד הנחתי לאסוף גופות מחבלים ואם אפשר גם אנשי חמאס חיים. אין דבר יותר הומני מהשבת הבנים".

בנט הוסיף: "נמאס מהביקורת הצבועה של השמאל נגד ״חוסר ההומניות״ שבשימוש בדחפור כדי להביא אלינו גופת מחבל שניסה לרצוח ישראלים. ‏רבותיי, יפי הנפש: אתם לא הומניים. חמאס מחזיק את גופות הדר ואורון. אני מגבה את צה״ל שחיסל את המחבלים ואסף את הגופה. ‏כך צריך וכך נעשה. מול מחבלים נפעל בעוצמה".



0 תגובות